Breikbaarheid via domeinnaam


Recommended Posts

Mijn Home Assistant draait op een UnRaid server. Ik heb een eigen domein en heb een DNS record aangemaat dat doorverwijst naar mijn (vaste) IP adres. Op de UnRaid server draait SWAG (Secure Web Application Gateway).

 

Als ik van buiten contact wil maken doe ik dat via homeassistant.DOMEIN.nl, ik kom keurig binnen op de inlogpagina van homeassistant en kan inloggen.
Als ik binnen mijn eigen netwerk hetzelfde adres kies krijg ik het logo van homeassistant, maar vervolgens een melding "Unable to connect" en "retrying in 60 seconds). Als ik vervolgens een VPN verbinding opzet kom ik weer "van buiten" en werkt alles gewoon.

Ergens moet ik iets over het hoofd zien, iemand een idee? Omdat de foutmelding van HomeAssistant is moet de opossing daar wel liggen, maar ik zie hem niet 

Relevante software en hardware die ik gebruik
UnRaid 6.11.0 rc5
Home Assistant 2022.10.3

Alle reacties

Link to comment
  • 4 weeks later...

Dit is iets wat je moet instellen op je router en heet "hairpin NAT".

 

Deze functie zorgt ervoor dat je router het externe (publieke) IP adres vertaalt naar het interne (private) adres, zodat aanvragen binnen je locale netwerk niet naar buiten gaan, maar lokaal worden afgehandeld.

 

Link to comment
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.