Jump to content

Swedish


Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 3 months later...
55 minutes ago, zyke said:

A bit late to the party, but I offer my services to help with translation into this magical nordic language spoken by barely 10m humans :)

Very nice! You can check here for sections still needed to be done: https://squidly271.github.io/languageErrors.html#sv_SE

 

Here is where the repo lives: https://github.com/unraid/lang-sv_SV

There is a readme.md there that explains the process. If you have any questions at all, please don't hesitate to reach out!

 

  • Like 1
Link to comment
  • 3 years later...
  • 2 months later...
On 12/14/2020 at 9:38 PM, SpencerJ said:

Very nice! You can check here for sections still needed to be done: https://squidly271.github.io/languageErrors.html#sv_SE

 

Here is where the repo lives: https://github.com/unraid/lang-sv_SV

There is a readme.md there that explains the process. If you have any questions at all, please don't hesitate to reach out!

I och med att jag såg den här posten, så fick jag reda på hur lite som gjorts på översättningarna och efter att ha kikat lite på det så beslöt jag mig för att bara börja med att göra en fork på lang-sv_SE, och har spenderat senaste 7 timmarna eller något med att översätta nästan alla begrepp. Har fortfarande users.txt, vms.txt, apps.txt, ca_settings.txt, javascript.ca.txt och filen jag inte ens tänker sätta mig med dvs. helptext.txt. Folk får gott och väl lära sig ordentlig engelska och bara läsa det som står där, för jag orkar då inte översätta närmare 2000 rader med text. Filen är på över 2500 rader, men det är mycket som inte ska översättas och mellanrum vid varje segment skifte, så tänker att det är nog inte mer än 2000 rader att översätta, men ändå. Det är en väldans massa att översätta. 
 

On 4/20/2024 at 12:21 PM, zippzapp65 said:

Is it somebody that is currently translating into Swedish language?  

Jag har gjort några fulla pull-requests än så länge, och håller på med den tionde i skrivande stund. Det är bra att vara manisk ibland, och att ChatGPT fungerar för att göra en snabb grundläggande översättning, sen behöver man bara sitta och rätta de få småfel som blivit. Håller på med translations.txt 300 rader är färdiga just nu, men dokumentet är på runt 1500 rader. Efter det är det de andra dokumenten kvar dvs. flikarna jag har öppna kvar att göra. 

 

Den sammanlagda mängden RADER, jag översatt från engelska till svenska senaste 16-17 timmarna. (Hade en nap-time i några timmar också.)

 

Screenshot_30.png

 

Är inte så insatt med GitHub egentligen, så jag förstår mig dock inte på pull-requests och pushes ordentligt. Jag vet att om det lyckats, så mergas det. 

 

Edited by Querzion
Changed the text, and added a new picture.
  • Thanks 1
Link to comment
2 hours ago, Querzion said:

I och med att jag såg den här posten, så fick jag reda på hur lite som gjorts på översättningarna och efter att ha kikat lite på det så beslöt jag mig för att bara börja med att göra en fork på lang-sv_SE, och har spenderat senaste 7 timmarna eller något med att översätta nästan alla begrepp. Har fortfarande users.txt, vms.txt, apps.txt, ca_settings.txt, javascript.ca.txt och filen jag inte ens tänker sätta mig med dvs. helptext.txt. Folk får gott och väl lära sig ordentlig engelska och bara läsa det som står där, för jag orkar då inte översätta närmare 2000 rader med text. Filen är på över 2500 rader, men det är mycket som inte ska översättas och mellanrum vid varje segment skifte, så tänker att det är nog inte mer än 2000 rader att översätta, men ändå. Det är en väldans massa att översätta. 
 

Jag har gjort 9 fulla pull-requests än så länge, och håller på med den tionde i skrivande stund. Det är bra att vara manisk ibland, och att ChatGPT fungerar för att göra en snabb grundläggande översättning, sen behöver man bara sitta och rätta de få småfel som blivit. Håller på med translations.txt 300 rader är färdiga just nu, men dokumentet är på runt 1500 rader. Efter det är det de andra dokumenten kvar dvs. flikarna jag har öppna kvar att göra. 
 

Screenshot_26.png

 

Nio Pull-requests atm.

 

Screenshot_25.png

Va roligt att någon som kan och vill tar tag i detta ser ifram imot en svensk översättning

  • Like 1
Link to comment
7 hours ago, zippzapp65 said:

Va roligt att någon som kan och vill tar tag i detta ser ifram imot en svensk översättning

 

Kan vet jag inte, jag bara gjorde. ;P 

Vet dock inte hur det går till efter alla pull-requests skapats. Och när jag väl översatt det till svenska så kan jag väl lika gärna hoppa över till Svenska översättningen istället för att köra det på engelska, men mest för att kolla om översättningarna stämmer bra överens med WebUI:t. Så att det inte är en massa problem längre ner. 

Använde mig utav ChatGPT för grovgörat till att översätta, det som tog tid var att korrekturläsa allt innan jag skickade iväg det, och ändra bild till avbild 411 miljoner gånger. "/ Lägga till nått s här och där, ändra en till ett etc. 

Vi får se hur det går helt enkelt.

Edited by Querzion
Link to comment

Jag lyckades installera språkpaketet innan den här posten kom, så jag vet inte om jag sitter på den gamla översättningen, den förra startade ju inte förens jag hade startat om datorn, så det blir att starta om den igen för att se vad som sker.

Link to comment
3 hours ago, SpencerJ said:

Screenshot 2024-07-22 at 3.22.26 PM.png

 

It's aliiiiive 🙂

 

There still seems to be some missing translations. If they are added, I'll sit down and fix that, and change pre-existing annoyances regarding the words I have used. Titles might need to be in Capital letters too. I don' know if this is something that you can change in the code so that it automagically makes titles capital letters, or if it has to be done manually. The source files for translations might need some more comments here and there to state which area it's pertaining. ex. 

 

image.png.c5921e5cdfc053a5ee6861f751256198.png


Add VM should be "Skapa VM", and the title would look better if it was all in capital letters. "started" should be "VM - Startad/Körs/Igång" and "stopped", "VM - Stoppad/Körs inte/Inte igång", there was a bunch of things that is still not translated. Especially if one want's the whole system to be in Swedish. I will work on it more, if there are some added words in the files so that I have something to go on. ^^

  • Like 1
Link to comment
On 7/23/2024 at 4:16 AM, Querzion said:

 

There still seems to be some missing translations. If they are added, I'll sit down and fix that, and change pre-existing annoyances regarding the words I have used. Titles might need to be in Capital letters too. I don' know if this is something that you can change in the code so that it automagically makes titles capital letters, or if it has to be done manually. The source files for translations might need some more comments here and there to state which area it's pertaining. ex. 

 

image.png.c5921e5cdfc053a5ee6861f751256198.png


Add VM should be "Skapa VM", and the title would look better if it was all in capital letters. "started" should be "VM - Startad/Körs/Igång" and "stopped", "VM - Stoppad/Körs inte/Inte igång", there was a bunch of things that is still not translated. Especially if one want's the whole system to be in Swedish. I will work on it more, if there are some added words in the files so that I have something to go on. ^^

Du gör att jävla bra jobb och det skulle vara i mitt tycke att hela systemet är på svenska nu ser det lite märkligt ut med blandning av engelska och svenska.

Link to comment
On 7/24/2024 at 11:43 AM, zippzapp65 said:

Du gör att jävla bra jobb och det skulle vara i mitt tycke att hela systemet är på svenska nu ser det lite märkligt ut med blandning av engelska och svenska.

Jag vet inte om det är så att de delarna inte var med, eller om det är så att jag missade något medan jag höll på. "/ Märks.

  • Upvote 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...